5 minutes of fame

by

På tidiga torsdagskvällen nådde Sidled de breda folklagren. Via ett gästspel i SVT:s OS-uppvärmning med André Pops och Jonas Karlsson dök ett klipp från Sidleds videoblogg upp i rutan, följt av en härlig telefonintervju med bloggankaret A. Pileby.

Länken till sändningen hittar ni här. Sidled dyker upp ungefär 09:48 in i klippet.

6 svar to “5 minutes of fame”

  1. Perla!! Says:

    Det här är , utan tvekan, mitt största OS-ögonblick från OS 2010! Vilken insats! Metasportjournalistiken, som ju är en enormt underskattad konstform, får äntligen ta plats i finrummet! Jag KRÄVER att SVT spinner vidare på detta och anställer sidledskillarna! Det hela för tankarna till Filip och Fredriks genombrott under Sidney OS 2000. Kanske är det Sidleds tur att få höra Ulfbåge stöna ur sig ett ”Vi. Är. På. GÅNG!”

  2. Perla!! Says:

    Stoltheten jag känner är så pass stor att jag var tvungen att klämma ur mig ett regelrätt hyllningsinlägg på http://jenspersson.wordpress.com

  3. Anna Says:

    Jag fick nys om er eminenta videoblogg genom SVT:s inslag i uppvärmningen och har nu suttit och njutit av att läsa och lyssna mig igenom era rapporter från de gångna dagarna.

    Supportersporten förtjänar den typ av uppmärksamhet och vision som ni visar upp och jag glädjs över att fler än jag ser sport som något som inte enbart skall utövas utan även avnjutas i sofforna!

  4. Toto Says:

    Om än precis så måste detta ju slå telefonaren med Stefan Eckerström, Pileby !?
    Pops och Karlsson måste ju faktiskt känna konkurrensen hota. Lenander är redan nära Pops vad det gäller bicepsvolym, Pileby mot Karlsson i samma genre är inte lättbedömt (?).

    Pelle Nyström till k-båset i rodel/skeleton, varför inte värva Daniel Kristiansson, mångsysslaren och killen med ”jag dricker inte cola bara loka”-attityd. Är det inte hans skägg Lenander söker efterlikna förresten?

    Varmt grattis till svt uppmärkelsen, det är ni väl väl värda!

  5. Fredrik N Says:

    Så himla fint!
    Jag sitter med leendet upp till öronen..

  6. Axel Pileby Says:

    Sidled bugar, bockar och tackar för värmande ord. Fortsätt engagera er, kamrater!

Lämna en kommentar