Sidled på vift söndag

by

Under den dryga veckan som vi har spelat in ”Sidled på vift” har det utkristalliserat sig en ”redaktionsfavorit”. Inför-programmen med spekulationer och tankar om vad som komma skall har varit roligast att spela in och kanske även givit bäst resultat. Därför känns det såklart lite vemodigt att tvingas presentera det sista ”inför-programmet” för den här gången. Det är dock ingen dålig avslutning. ”Sidled på vift” diskuterar eventuella felsägningar av Jacob Hård, familjen Norbergs sångkunskaper och Chris Härenstams dystra öde. Och så frågar vi oss vad som egentligen hände med Sidleds spelkonto…!?

Låt er dock inte luras av Pilebys ”vi ses imorgon”. Redan ikväll blir det givetvis uppföljning av ishockeyn och femmilen. Så det så. Mycket nöje!

9 svar to “Sidled på vift söndag”

  1. Niclas Says:

    En kul grej med Chris. Lyssnar man noga när han kommenterar så kan man ibland höra en SMS-signal och ofta kommer en skur av intressant information utöver det vanliga i samband med detta…detta gör ju att man kan ana att Chris har kompisar runt om i världen som SMS diverse information. Det roligaste är nästan att han har kvar ljudet på mobiltelefonen.

  2. rosenblom Says:

    11 medaljer var det va? Spot on Pileby! 🙂

    För övrigt en briljant imitation av Chris!

  3. Perla!! Says:

    Fyfan jag sitter och inväntar nedsläpp i hockeyfinalen och helt plöstligt kommer alla bittra känslor tillbaka igen! VILKET SVENSKT FIASKO TRE KRONOR BJÖD PÅ! Och att de avskyvärda mumintrollen tog brons gör mig ju inte direkt gladare. FY FAN.

    Det enda som piggar upp i ett läge som detta är att Pileby går och drar upp ett av mina käraste idrottsminnen – Torgny Mogrens VM-guld i Falun! Jag var där, 11 bast gammal, på pressläktaren – och som jag skrek! Kommer ihåg att jag hivade en snöboll på någon åkare från något mindre nogräknat land vilket väckte stor ilska hos min mamma. Efter segern gick jag även runt och hetsade bedrövade norrmän….vilket minne!

  4. Linus Says:

    På tal om heckeyn: Är det någon som någonsin hört Wikegård använda ett personligt pronomen i objektsform? Jag letar med ljus och lykta efter ett ”honom”. Med risk för att låta som en haverist, men ut med Wikegård för h-vete, mannen är ju fullkomligt oduglig på alla plan.

    • ratajo Says:

      Limpan: det säger en del om både hockey och längdskidor att Wikegård refuserar tvåstaviga pronomen och Hård/Blomman insisterar på att böja byta ‘böt’. men det är väl lite av det som är så char-mant!, respektive HÄRLIGT! med ett OS?

  5. Linus Says:

    Och som vanligt när man påpekar någon annans bristande språkkunskaper så stavar man fel.

  6. ratajo Says:

    Är det inte lite märkligt att Cris och Wiken båda kommenterar ‘efter-os’ trailers. det måste ju varit på direktiv från direktör Hamilton nu när vi är vid slutet av spelen och tittarsiffrorna ska bibehållas? för inte kan väl Härenstam/Wikegård frivilligt ägna sig åt att kolla på SVT-monitorn när de sitter mitt i sportvärldens epicentrum? tjänstefel i så fall, även om Grizzly Man är hemskt gripande och På Spårets återkomst det enda positiva med att olympiaden nu avrundas.

  7. Kulle Says:

    Håller verkligen med om att det är vemodigt när vi nu går in på det sista i detta, sett ur svenskt perspektiv, fantastiska OS!
    Hur blir det nu med Sidledsbloggen? Tvingas vi vänta fyra år innan vi bjuds på en lika underbart entusiastisk OS-täckning? Eller ni kör på och kanske det blir något i sommar-OS 2012?
    Jag avslutar här med en look-alike i sann ”Uppvärmning”s anda. Visst är Lenander ganska lika huvudrollsinnehavaren i filmen ”Office Space” – Ron Livingston?
    Tack och hej! 🙂

    • "Molly" Says:

      Jag ser fram emot ett ”Fotbolls-VM i sidled”, och nästa år naturligtvis ett ”Skid-VM i sidled”. Vilket VM det kan bli förresten. Holmenkollen. Norge – Sverige.
      Har också en look a like på lager. Niklas Edin och Thomas Johansson, tennisspelaren alltså.

Lämna en kommentar